Hemstädning i Stockholm

Hemstädning i Stockholm

Hemstädning i StockholmFullmax erbjuder exakt samma kvalité på hemstädning i Stockholm som våra dyrare konkurrenter och dessutom med mycket trevliga kundvillkor.

Prova på 99kr/tim!

Hemstädning 99kr/tim Vi vill ge dig som funderar på att anlita ett städbolag för första gången eller bara grunnar på att byta hemstädningsleverantör, möjligheten till att prova på våra städtjänster till ett riktigt schysst pris. . kontakta oss>>

Varför välja Fullmax?

  • 99kr/tim provstädning
  • Låga pris
  • 30 dagars betalningsvillkor
  • Fakturering sker månadsvid i efterskott
  • Samma städerska
  • Ansvarsförsäkring (if)
  • Marknadens lägsta pris.
  • F-skattsedel
  • Momsregistrering
  • Ingen bindningstid
  • Ingen uppsägningstid
  • Ingen anslutningsavgift
  • Ingen fakturaavgift
  • Inga dolda avgifter
  • 9 års erfarenhet
 Provstädning:                           99 kr/tim begär offert
Måndag – Tisdag:                    178 kr/tim begär offert
Onsdag:                                    188 kr/tim begär offert
Torsdag – fredag:                    198 kr/tim begär offert
En gång uppdrag:                    249 kr/tim begär offert
Mindre än tre timmar:             220 kr/tim begär offert

OBS! Alla våra priser är efter RUT-Avdrag, inkl moms.

Hur blir jag kund?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att boka en hemstädning. Detta gör du genom att gå in på fylla kontakt formulär och fylla i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för städningen.

 

Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten?

Vår målsättning är att städningen skall vara utförd inom en vecka efter att vi har fått in beställningen.

 

Städar ni i mitt området?

Ja, Vi städar i ditt området

Stockholm               Sollentuna                   Täby

Solna                       Sundbyberg                 Danderyd

Nacka                      Järfälla                         Tyresö

Haninge                 Upplands Väsby

 

Vad innebär ett städabonnemang?

Det innebär att vi kontinuerligt kommer hem till dig och städar, detta görs på en gemensamt förutbestämd veckodag. Infaller städtillfället på en röd dag så har du möjlighet att boka om städningen till annat närliggande datum.

 

Får man samma person som kommer varje gång?

Ja, vi strävar efter kontinuitet. Oftast jobbar vi i par för att kunna täcka upp vid sjukdomar och ledigheter. Vi har även andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas.

 

Måste jag vara hemma under städningen?

Nej, du behöver inte vara hemma. Många av våra kunder har låtit oss kvittera ut nycklar, detta underlättar vår arbete men är inget krav.

 

Kan jag bestämma veckodag och tid för städningen?

Ja, städarna kommer på den veckodag som du väljer. Vi ser gärna att vi får en tidsram (normalt kl. 08-18) inom vilken städningen kan utföras, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.

 

Vad ingår i städningen?

Till skillnad från många av våra konkurrenter så kan du skräddasy din städning. Vi använder oss av en Checklista som våra kunder får fylla i, denna används som underlag vid städningen.

 

 

Vad händer om något skulle gå sönder?

Fullmax har ansvarsskadeförsäkring som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.

 

Vem står för städutrustningen?

Kunden skall bistå med nödvändig utrustning samt medel för att kunna utföra städningen effektivt. Vi har en lista som vi skickar till kunden, vi kan även leverera ett komplett städset om önskemål finns.

 

Måste jag lämna ut några nycklar?

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städtiden börjar, då behöver vi ingen nyckel. Du kan även lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.

 

Kan jag betala via faktura?

Ja, endast faktura betalning gäller. Vi fakturerar med 30 dagars betalningsvillkor, 1 ggr/månad i efterskott.

 

Kan jag avboka en städtid?

Ja, du kan avboka tiden senast 24 timmar före städtillfället.

 

Kan jag omboka en städtid?

Ja, du kan omboka städtillfällen hur många gånger du vill.

 

Är personalen tillförlitlig?

Du kan alltid lita på vår personal som kommer hem till dig. De uppfyller våra högt ställda kriterier och värderingar.

 

Har ni andra dolda avgifter, till exempel fakturaavgifter?

Nej. Ingen anslutningsavgift eller fakturaavgifter tillkommer om du väljer att få dina fakturor via mejl. Det som kan tillkomma är en förseningsavgift och dröjsmålsränta på 10% samt referensränta om du inte betalar i tid.

 

Hur fungerar RUT-avdraget?

Rutavdrag

Rutavdrag är ett skattesubvention, alltså ett avdrag, som ges till privatpersoner för vissa typer av arbeten som utförs i hemmet. Rut är en förkortning av rengöring, underhåll och tvätt.

Det arbete som du söker rutavdrag för, ska tillhöra hushållsarbetets kärnområde och utföras i en bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad, eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad. Observera att du måste haft kostnaden för arbetet.

Rutavdrag godkänns för enklare städ-eller rengöringsarbete som utförs i köparens bostad. Till detta räknas arbete av vardaglig karaktär som inte kräver specialstutbilning eller mer avancerad städutrustning till exempel dammsugning, dammtorkning, diskning eller fönsterputsning.

Rutavdraget får dock bara uppgå till 25 000 kronor för den som inte är 65 år vid 2016 års ingång.

Rutavdragets storlek
Typ av skattereduktion Max procent av arbetskostnaden Max per person och år
Rutavdrag för dig under 65 år 50 % 25 000 kr
Rutavdrag för dig som fyllt 65 år vid årets ingång 50 % 50 000 kr

Läs mer om RUT-avdraget.

 

Hur lång är uppsägningstiden?

Vi har ingen uppsägningstid.

 

Har ni någon framkörningsavgift?

Nej, inte om du bor inom 3 mil från tullarna. Bor du utanför eller om området är svårtillgängligt så tillkommer det 120 kr per städtillfälle.

 

Har ni några referenser?

Ja, vi har många nöjda kunder som gärna rekommenderar oss.  Vi lämnar gärna ut kontaktuppgifter till några om du så önskar.

Köket

  • Kakel ovanför diskbänken
  • Köksluckor (Ej invändigt)
  • Vitvaror (Utvändigt)
  • Lampor (vid möjlighet)
  • Diskhon och kranar
  • Sopskåp (ej soppåse)
  • Micro
  • Dammsugning och moppning golv och socklar
  • Eluttag och kontakter
  • Alla öppna ytor

Badrummet

  • Kakel
  • Toalettstolen, duschkabinen och badkaret (badkaret plockas ej isär)
  • Lampor (vid möjlighet och tillgänglighet)
  • Avloppsgallret ovanpå
  • Handfatet – även under
  • Kranar och rör (duschhållare inkluderat) som man kommer åt
  • Dammsugning och moppning golv och socklar
  • Speglar utvändigt
  • Eluttag och kontakter
  • Alla öppna ytor

Vardagsrum

  • Vi dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor i , som t.ex. bord, bänkar, bokhyllor, eluttag, kontakter m.m.
  • Vi dammsuger ur soffan och fåtöljerna – både utanpå men också under dynorna
  • Vi dammsuger och våttorkar golvet samt mattan/mattorna
  • Vi dammtorkar golvlister och socklar
  • Vi dammtorkar tavellister och lampor (vid möjlighet och tillgänglighet) och speglar

Sovrum

  • Vi dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor i , som t.ex. bord, bänkar, bokhyllor, eluttag, kontakter m.m
  • Vi dammsuger och våttorkar golvet samt mattan/mattorna
  • Vi dammtorkar golvlister, socklar och lampor (vid möjlighet och tillgänglighet) och speglar

Alla andra rum

  • Vi dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor i , som t.ex. bord, bänkar, bokhyllor, eluttag, kontakter m.m
  • Vi dammsuger ur soffan och fåtöljerna – både utanpå men också under dynorna
  • Vi dammsuger och våttorkar golvet samt mattan/mattorna
  • Vi dammtorkar golvlister, socklar och lampor (vid möjlighet och tillgänglighet) och speglar

Städmaterialer

  • Gulsåpa
  • Fönsterspray
  • Köksspray
  • Badrumsspray
  • Allrengöring
  • Jif Cream eller Vim
  • Diskmedel – vi rekommenderar Yes
  • Golvmopp
  • Mikrofibertrasor (ca 8 st)
  • Wettexdukar
  • Hushållspapper Torky
  • Dammsugare – glöm inte byta dammsugarpåsen om den är full!
  • Sopskyffel och soppborste
  • 2 st plasthinkar eller liknande behållare